קובי פינקלר גילה את אוצרות הגליל המערבי • מדריך מצולם

    כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on קובי פינקלר גילה את אוצרות הגליל המערבי • מדריך מצולם
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנוף הנשקף (תוך כדי שיט) ממימי הים התיכון להרי הגליל המערבי והלבנון, קסום בתקופה זו של השנה. תכול המים הולך ומשתנה ככל שקרבים לאיים הצצים למול חופי אכזיב וראש הנקרה.

    נסענו צפונה. לטיול של קיץ. סוף "בין הזמנים".

    תחילה לטבע. סמוך למעיליא. המסלול, המסומן שחור, מוביל ל"עין שעל" והנחל האלמוני (הלוך חזור). מסלול יפה, בתוך חורש טבעי המוביל אל מעין חבוי במערה. כשמגיעים למערה הנסתרת לאחר כשלושים וחמש דקות הליכה מתונה, אי אפשר שלא להתפעל מהנטיפים בתקרת המערה, מהמים הצלולים ואפילו לשבת אח"כ תחת עץ החרוב על הנדנדה הקטנה, זו חוויה.

    שער

    איך מגיעים?

    נכנסים מכביש 89, נוסעים עד מעיליא ופונים חזרה לכיוון נהריה. אחרי סימון הדרך 12 פונים לשביל עפר עם הסימון השחור, חונים ומתחילים ללכת.

    לא הרחק משם, אחרי הישוב מתת, בהר אדיר, אנדרטה ותצפית מרהיבה על הרי הלבנון ואזורי הקרבות ממלחמת לבנון השניה. במקום לוחות הסבר על מהלכי הקרב. מהרכס ניבטים גם מימי התכול של הים התיכון. אליו נגיע מאוחר יותר.

    מיזם חדש וללא כוונת רווח חדשני ורחב היקף, אותו ייסדה גב' רעיה שטראוס-בן דרור, קם כדי לעודד את התיירות בגליל המערבי. ייחודו של המיזם טמון ביכולתו למקד סביב כל אורח בנפרד את תהליך בחירת התוכן, שמרכיב את החבילה התיירותית. כל התכנים רוכזו באתר מרהיב ואמין ובאפליקציות הסלולריות. יריב המאירי, מנכ"ל המיזם, מוביל אותנו בין האתרים שכולם נבחרו בקפידה. ההיצע עצום.

    מסלולי טבע או מסלולים אורבניים, אשר ברבים מהם ניתן לצעוד גם ללא מדריך, מסלולים מודרכים סביב נושא מוגדר ומסלולים החוברים לאחד מאתרי הגנים הלאומיים שהגליל המערבי – על חופיו ומבצריו – נתברך בהם.

    אחרי שהשבענו את רעבוננו  בטבע אנו  פונים להשביע את בטננו בטעם של הטבע ב"מרכז המבקרים של שטראוס" סמוך לכרמיאל.

    מחלבה מהמתקדמות והחדשניות במזרח התיכון ומרכז המבקרים המעניק חוויה מלמדת ומרגשת. כל הדרך שהמוצר עובר מרגע קבלת החלב עד שהוא מגיע אלינו הביתה.

    צופים בסרט המלווה את סיפורם המרגש של משפחת שטראוס המשלב את המורשת ,החזון  התעשייה והחדשנות.

    שטראוס סרט

    ממשיכים לסיור מודרך בין קווי הייצור , משלבים משחק אינטראקטיבי המתאר את תהליך הייצור משלבי החליבה ברפת ,קבלת החלב ועד ליצירת המוצר הסופי, עורכים צילום קבוצתי עם כובע וחלוק למזכרת וטועמים ממגוון המעדנים והיוגורטים החולפים ע"ג סרט נע.

    וכשהבטן מלאה במילקי אנו שבים לים הפתוח אותו ראינו ממרומי הרכס.

    טורנדו באכזיב

    יוצאים, בסירות טורנדו מהירות, המצוידות בזוג מנועים רבי עוצמה,  ממפרץ אכזיב דרך איי ראש הנקרה (עליהם מקננים עופות מים), לקו הגבול עם לבנון. חוויה לכל המשפחה מגיל 3. באמצע הדרך עוצר השייט המנוסה את הסירה, מדומם מנועים ומתחיל בהסבר. לעלות על האיים אסור "זו שמורת טבע ייחודית ולא ניתן לטפס עליה" הוא אומר. 04-9823671

    שיט 1

    לא הרחק משם (חמש דקות נסיעה), אתר ראש הנקרה- רכבל, רכבים חשמליים, חזיון וסיור בתוך הנקרות.

    דרומית לאתר, מוזיאון לוחמי הגטאות ובמרכזו מוזיאון הילד. מומלץ וחשוב לביקור.

    פארק אתגרים בעכו

    לא בכל יום קם לו בחור ועושה מעשה כמאמר דוד המלך "חבלים נעמו לי בנעימים". פארק חבלים, אומגה, קפיצות בנג'י, קיר טיפוס ופינות מוצלות לילדים. חוויה של ממש. כל אחד יוכל למצוא כאן את מקומו. מי בטיפוס, מי בגלישה, מי בהליכה על חבל.

    נקרות

    מסעדה כשרה למהדרין- 300 גרם בבצת

    אחרי הפעילות היומית והימית, צריך גם לאכול. במושב הצפוני בצת פתחו שני זוג, מסעדה כשרה למהדרין 300 גרם שמה. וכך הוא המעשה. מנות משובחות של בשר 300 גרם, מנות מופלאות מיצירותיו של איתי כמו מלון בכוסברה או ברוטב צ'ילי. נשמע מפחיד? ממש לא דווקא כולם נהנו.

     טיולי עששיות ביחיעם

    במבצר יחיעם שגם הוא קשור למורשת הציונית המתחדשת (שיירת יחיעם זוכרים?), מתקיימים סיורי לילה מרתקים. דמיינו לעצמכם את החיבור בין ד'אהר אל עומר ביחד עם גיבורי שיירת יחיעם. לאור העששיות במבצר הקדום זה אפשרי. מתאים לכל המשפחה. לומדים על הכוכבים בשמים וגם על הכוכבים בארץ כמו יחיעם וייץ ועוד.

    קיר

     עוד בסביבה:

    אתר שיירת יחיעם. במקום נגישות מלאה לנכים, שלטי הסבר ומשוריינים מפעם. אין מים ושירותים.

    עצה לסיום. אל תמהרו לערוך את הסיור הזה בכוחות עצמכם. באזור פועלת מדרשת  הגליל המערבי המקיימת סיורים מודרכים.

    עוד פרטים ב"אוצרות הגליל". אוצר של ממש בנוף התיירותי של האזור. ozrothagalil.org.il

    האזינו לתוכנית האחרונה של 'על המפה' עם קובי פינקלר ב'קול חי':



    0 תגובות